Posty

Wyświetlanie postów z maja 20, 2020

6b Określamy świat przedstawiony w ,,Szatanie z siódmej klasy”. Budujemy plan wydarzeń. (2 godz.)

DZIEŃ DOBRY  Gadulce!!! 💪👱👩😉👍 Dziś  zaczynamy omawiać ,,Szatana z siódmej klasy" Kornela Makuszyńskiego. 1. Zapisz temat lekcji z dzisiejszą datą.  2. ,,Szatan z siódmej klasy" do polska powieść młodzieżowa, która została wydana w 1937 r. Dawno? Dawno, ale świat ludzi młodych jest zawsze aktualny i ma te same motywy: przyjaźń, relacje z dorosłymi, miłość. Tu także pojawia się wątek detektywistyczno-kryminalny, co jeszcze bardziej uatrakcyjnia tę powieść.    Jeśli masz czas i ochotę, obejrzyj film: 1960 r. cz. I.  , cz. II 2006 r. 3. Zajmijmy się światem przedstawionym. Tradycyjnie zastanawiamy się nad czasem i miejscem akcji, bohaterami i planem wydarzeń. Wynotuj do zeszytu z prezentacji p. Martyny Budzyły z grupy fb ,,Poloniści z pasją" najważniejsze informacje wg kolejności: a. czas akcji b. miejsce akcji c. bohaterowie d. wątki 4. Aby sprawdzić siebie, zagraj w , , Milionerów " (autorem jest Małgorzata Górka, ,,Poloniści z pasj

7a Określamy cechy reportażu na podstawie ,,Imperium” Ryszarda Kapuścińskiego.

Obraz
DZIEŃ DOBRY! Dziś na lekcji poznamy cechy reportażu na jednym z najlepszych przykładów. 1. Zapisz temat lekcji z dzis iejszą datą. W podręczniku temat zaczyna się od strony 275. 2. Przeczytaj kilka informacji o autorze tego reportażu Ryszardzie Kapuścińskim. Był to dziennikarz, który zwiedził Afrykę, Azję i Amerykę Środkową. Swoje doświadczenia opisywał w książkach, w których łączył dbałość o piękno języka ze swoimi obserwacjami. Tym właśnie charakteryzuje się reportaż. 3. Zrób notatkę graficzną z cech reportażu: 4. Przeczytaj głośno fragmenty reportażu ,,Imperium". O jakie imperium chodzi? Zobacz przypis. 5. Obejrzyj krótką recenzję:  6. Odpowiedz pisemnie na zadanie 4 i 5/277: 7. Wypełnij formularz po dzisiejszej lekcji i załącz zdjęcie notatki:  KLIKNIJ TU BRAWO!