Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 23, 2020

6b Interpretujemy grę Wojskiego w ,,Panu Tadeuszu"

Obraz
                                                   DZIEŃ DOBRY na lekcji online! Dziś powrócimy do ,,Pana Tadeusza" A. Mickiewicza, którego fragmenty poznaliśmy już w klasie 5. 1. Zapisz temat lekcji z dzisiejszą datą: Interpretujemy grę Wojskiego w ,,Panu Tadeuszu" A. Mickiewicza. 2. Otwórz podręcznik na str. 201. Przeczytajmy najpierw Kilka słów o lekturze . 3. Czytamy głośno fragment o grze Wojskiego. Możesz również odsłuchać grę Wojskiego (fragment filmu): lub odsłuchać tekst ,,Pana Tadeusza" (jeśli np. nie byłeś na lekcji): 4. Wypiszmy sobie po kolei, co wygrywał Wojski na rogu: historia krótka łowów: pobudka, szczekanie psów, strzelanie,  wycie wilka, ryk niedźwiedzia, beczenie żubra. szczekanie chartów, wrzaski strzelców. 5. Pytanie do klasy: Co jest niezwykłego w koncercie Wojskiego? (w czasie przerwy wszyscy myślą, że gra dalej, a to echo roznosi, drzewa drzewom przekazują muzykę, przyroda ją potęguje).       Jak zachowywał się W

7a Czytamy ze zrozumieniem ,,Rozważania o niebieskich migdałach" A. Leder

DZIEŃ DOBRY! Dziś wysilimy nasze szare komórki i odpowiemy na kilka pytań do tekstu. 1. Zapisz temat lekcji z dzisiejszą datą. 2. Otwórz podręcznik na stronie 243 i przeczytaj tekst ,,Rozważania o niebieskich migdałach" A. Ledera. Nie zapominaj o przypisach. 3. Otwórz formularz i tu wpisuj swoje odpowiedzi. Składa się z 10 pytań, nie wszystkie zadania z podręcznika są tu zawarte, niektóre są zmienione. Masz czas do wieczora do piątku 24.03. Po tym czasie formularz będzie zamknięty. Jest to praca na ocenę. Tylko w tej formie przyjmuję odpowiedzi do tekstu. CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM DO WYPEŁNIENIA