Posty

Wyświetlanie postów z maja 27, 2020

7a Określamy świat przedstawiony w ,,Balladynie” J. Słowackiego. Budujemy plan wydarzeń.

Obraz
DZIEŃ DOBRY! Dziś na lekcji online zaczynamy omawianie ,, Balladyny " Juliusza Słowackiego. 1. Zapisz temat lekcji z dzis iejszą datą: Określamy świat przedstawiony w ,,Balladynie” J. Słowackiego. Budujemy plan wydarzeń. 2. Tu znajdziesz szczegółowe informacje:  ,,Balladyna"  i podstawowe . 3. Powiedzmy sobie najpierw, co jest tematem utworu.   Co pamiętamy z romantyzmu? 4. Zanotujmy: geneza: Utwór został napisany w 1834 r. w epoce romantyzmu. Autor nawiązuje do twórczości Szekspira (XVI w.), głównie ,,Makbeta"; tytuł,  czas i miejsce wydarzeń:  bohaterowie:  SPRAWDŹ SIEBIE.  5. Ułóżmy wspólnie plan wydarzeń (notatka). 6. Jeśli nie byłeś na lekcji online, załącz notatki do formularza:  KLIKNIJ TU

6b Poznajemy motywy biblijne. Omawiamy ich współczesne znaczenie. (2 godz.)

Obraz
DZIEŃ DOBRY!!! ✋😀👍   Dziś wracamy do tematyki biblijnej. Znamy już historię powstania świata i ludzi. Jakie inne motywy kojarzone są z ,,Biblią"? 1. Zapisz temat lekcji z dzisiejszą datą. Temat ten w podręczniku znajduje się na stronach 248-249. 2. Obejrzyjmy dokładnie filmik o motywach biblijnych ( pomińcie interpretację wiersza Szymborskiej, oglądamy do 12:30 minuty ): 3. Wynotujmy najważniejsze motywy biblijne (notatka): stworzenie świata raj (Arkadia) grzech pierworodny zło (szatan) anioł wieża Babel wędrówka marność kobieta cierpienie apokalipsa Motywy biblijne mają swój rodowód w ,,Biblii", jednak dziś nabierają znaczenia metaforycznego. 4. Omówmy sobie dokładniej niektóre motywy (notatka): a. wieża Babel - jest wytłumaczeniem, jak powstały różne języki; jednocześnie stała się symbolem pychy ludzi; dziś oznacza zamęt, niemożność porozumienia. Jak mogła wyglądać, przedstawił nam malarz Peter Brueghel w XVI wieku: b. marność (