6b Interpretujemy grę Wojskiego w ,,Panu Tadeuszu"

                                                   DZIEŃ DOBRY na lekcji online!

Dziś powrócimy do ,,Pana Tadeusza" A. Mickiewicza, którego fragmenty poznaliśmy już w klasie 5.

1. Zapisz temat lekcji z dzisiejszą datą: Interpretujemy grę Wojskiego w ,,Panu Tadeuszu" A. Mickiewicza.

2. Otwórz podręcznik na str. 201. Przeczytajmy najpierw Kilka słów o lekturze.

3. Czytamy głośno fragment o grze Wojskiego. Możesz również odsłuchać grę Wojskiego (fragment filmu):


lub odsłuchać tekst ,,Pana Tadeusza" (jeśli np. nie byłeś na lekcji):



4. Wypiszmy sobie po kolei, co wygrywał Wojski na rogu:

  • historia krótka łowów: pobudka, szczekanie psów, strzelanie, 
  • wycie wilka, ryk niedźwiedzia, beczenie żubra.
  • szczekanie chartów, wrzaski strzelców.
5. Pytanie do klasy: Co jest niezwykłego w koncercie Wojskiego? (w czasie przerwy wszyscy myślą, że gra dalej, a to echo roznosi, drzewa drzewom przekazują muzykę, przyroda ją potęguje).
      Jak zachowywał się Wojski w czasie gry? Jaki wysiłek w nią wkładał?
                    Podsumowanie pracy na tablicy: odpowiedzi na 3 pytania

6. Wypiszmy środki stylistyczne: pracujemy w edytowalnym dokumencie: ŚRODKI STYLISTYCZNE
   Nie zapomnijmy o wyrazach dźwiękonaśladowczych!


7. Wykonaj pisemnie w zeszycie zadanie 6/ 203: Uzasadnij zdanie, że Adam Mickiewicz potrafił malować słowami.


8. Przypomnijmy ogólne informacje o ,,Panu Tadeuszu": o ,,Panu Tadeuszu" słów kilka

Komentarze

Prześlij komentarz

Jesteś obecny/a!