6b O powstaniu człowieka - w ,,Biblii”, interpretacji Anny Kamieńskiej i w ,,Pamiętnikach Adama i Ewy” M. Twaina. (2 godz.)

DZIEŃ DOBRY Gadulce  na LEKCJI ONLINE!!!
💪👱👩😉👍

Dziś omówimy biblijny opis stworzenia ludzi.
Pamiętaj, że w środę zaczynamy omawiać ,,Szatana z siódmej klasy".

Tu znajdziesz zagadnienia na ten tydzień: 18-22.05.2020

1. Zapisz temat lekcji z dzisiejszą datą. Otwórz podręcznik na stronie 242.

2. Czytamy głośno fragment tekstu Anny Kamieńskiej ,,Książka nad książkami".
Pamiętamy, że Bóg stworzył człowieka w szóstym dniu.
Tu znajdziemy drugi opis stworzenia człowieka wg ,,Biblii Tysiąclecia"
👫👩👨powstanie człowieka

3. Omawiamy wspólnie treść, skupiając się na pytaniach (notatka):

  • Do kogo porównany jest Bóg? Jest porównany do garncarza, który z mułu ziemi ulepił człowieka i tchnął w niego oddech życia.
  • Jak wyglądał raj? Raj - Eden to miejsce idealne, w którym wszyscy żyją w zgodzie, nikt niczego się nie boi. Zwierzęta są roślinożerne, nie ma zabijania, przemocy. Jest jedna rzeka, która ma 4 odnogi. Wszystko kwitnie, panuje urodzaj.
  • Czym było drzewo wiadomości dobrego i złego? Było to drzewo poznania dobra i zła - jedyna rzecz zakazana przez Boga. Ludzie nie mogli jeść jego owocu.
  • Czym zajmował się Adam w raju? Adam miał nazywać zwierzęta. Był samotny i zapracowany, na nic nie  miał czasu.
  • Jak Bóg stworzył kobietę? Uczynił ją w żebra Adama, tchnął w nią życie. Od tej pory są jednością, mężem i żoną.
4. Wyjaśniamy sens biblizmu ,,zakazany owoc" (zad. 6/244).

5. Druga część lekcji: czytamy fragmenty ,,Pamiętników Adama i Ewy" Marka Twaina (str. 245).
Staramy się odpowiedzieć na pytania (notatka):
  • W jaki sposób utwór nawiązuje do ,,Biblii"?
  • Jak na to samo wydarzenie patrzą Adam i Ewa?
6. Zapisujemy cechy pamiętnika:
7. Po lekcji możesz sobie odsłuchać fragmenty tego utworu:

8. Możesz również przejrzeć lekcję w epodręcznikach

Dla chętnych proponuję zadanie 9: Napisz dwie kartki z pamiętnika, jedną chłopca i jedną dziewczynki, w której pokażesz dowolne szkolne zdarzenie widziane z dwóch różnych punktów widzenia.
    Pracę wykonaj w zeszycie lub w dokumencie, który mi udostępnisz. Czas: do 25.05.2020.

9. Jeśli nie byłeś na lekcji online, uzupełnij notatki i załącz je do formularza: KLIKNIJ TU




Komentarze

Prześlij komentarz

Jesteś obecny/a!