6b O powstaniu człowieka - w ,,Biblii”, interpretacji Anny Kamieńskiej i w ,,Pamiętnikach Adama i Ewy” M. Twaina. (2 godz.)
DZIEŃ DOBRY Gadulce na LEKCJI ONLINE!!!
💪👱👩😉👍
💪👱👩😉👍
Dziś omówimy biblijny opis stworzenia ludzi.
Pamiętaj, że w środę zaczynamy omawiać ,,Szatana z siódmej klasy".
Pamiętaj, że w środę zaczynamy omawiać ,,Szatana z siódmej klasy".
Tu znajdziesz zagadnienia na ten tydzień: 18-22.05.2020
1. Zapisz temat lekcji z dzisiejszą datą. Otwórz podręcznik na stronie 242.
2. Czytamy głośno fragment tekstu Anny Kamieńskiej ,,Książka nad książkami".
Pamiętamy, że Bóg stworzył człowieka w szóstym dniu.
Tu znajdziemy drugi opis stworzenia człowieka wg ,,Biblii Tysiąclecia"
👫👩👨powstanie człowieka
3. Omawiamy wspólnie treść, skupiając się na pytaniach (notatka):
- Do kogo porównany jest Bóg? Jest porównany do garncarza, który z mułu ziemi ulepił człowieka i tchnął w niego oddech życia.
- Jak wyglądał raj? Raj - Eden to miejsce idealne, w którym wszyscy żyją w zgodzie, nikt niczego się nie boi. Zwierzęta są roślinożerne, nie ma zabijania, przemocy. Jest jedna rzeka, która ma 4 odnogi. Wszystko kwitnie, panuje urodzaj.
- Czym było drzewo wiadomości dobrego i złego? Było to drzewo poznania dobra i zła - jedyna rzecz zakazana przez Boga. Ludzie nie mogli jeść jego owocu.
- Czym zajmował się Adam w raju? Adam miał nazywać zwierzęta. Był samotny i zapracowany, na nic nie miał czasu.
- Jak Bóg stworzył kobietę? Uczynił ją w żebra Adama, tchnął w nią życie. Od tej pory są jednością, mężem i żoną.
4. Wyjaśniamy sens biblizmu ,,zakazany owoc" (zad. 6/244).
5. Druga część lekcji: czytamy fragmenty ,,Pamiętników Adama i Ewy" Marka Twaina (str. 245).
Staramy się odpowiedzieć na pytania (notatka):
- W jaki sposób utwór nawiązuje do ,,Biblii"?
- Jak na to samo wydarzenie patrzą Adam i Ewa?
6. Zapisujemy cechy pamiętnika:
7. Po lekcji możesz sobie odsłuchać fragmenty tego utworu:
8. Możesz również przejrzeć lekcję w epodręcznikach.
Dla chętnych proponuję zadanie 9: Napisz dwie kartki z pamiętnika, jedną chłopca i jedną dziewczynki, w której pokażesz dowolne szkolne zdarzenie widziane z dwóch różnych punktów widzenia.
Pracę wykonaj w zeszycie lub w dokumencie, który mi udostępnisz. Czas: do 25.05.2020.
9. Jeśli nie byłeś na lekcji online, uzupełnij notatki i załącz je do formularza: KLIKNIJ TU
Jakub Łukaszewicz 6b
OdpowiedzUsuńKamil Gajewski 6B
OdpowiedzUsuńMateusz Jełkaszew 6B
OdpowiedzUsuńLena Szepke 6b
OdpowiedzUsuńEmilia Stalka VI B.
OdpowiedzUsuńNatalia Koszykowska 6b
OdpowiedzUsuńOliwia Jasińska 6b
OdpowiedzUsuńOla Krawczyk 6b
OdpowiedzUsuńZuzanna Nowak 6b
OdpowiedzUsuń