8a Czytanie ze zrozumieniem na podstawie ,,Pana Tadeusza".

 Dzień dobry, dziś widzimy się na TEAMS.



W ciągu dwóch godzin lekcyjnych postaramy się zrobić 

wybrane czytanie ze zrozumieniem z naszej książki ,,Testy z języka polskiego".



Tu zapiszemy odpowiedzi: 

1. PP

2. D

3. Grzeczność należy dostosować do wieku, pozycji społecznej, płci, relacji pracodawca-pracownik.

4. - usługuje damom przy stole

- rozpoczyna poloneza

5. A D

6. 1F

7. podano - podać (po-)

PP

8. nagłówek

gdzie? kiedy (godzina, dzień)? kto? do kogo? o czym? 


9. A 2

10. 

patrzeć wilkiem - patrzeć nieprzyjaźnie, wrogo

człowiek człowiekowi wilkiem - odnosimy się do siebie wrogo, z pogardą


11. ja mnie mój moje - zaimki

A D

12. Tematem tekstu jest moda w języku. 

Autorka udowadnia, że wyrazy modne nie wnoszą nic do języka. 

Dochodzi do wniosku, że język ubożeje przez nadużywanie wyrazów modnych.

13. FP

14. B

15. ,,Żona modna"

16. wybierając

prezentowane

17. Gdy płaciłem za zakupy, upadł mi portfel.




W zadaniach domowych w e-dzienniku macie wrzuconą formę poprawy kartkówki z ,,Pana Tadeusza". 

Komentarze